niedziela, 20 grudnia 2015

Pierniczki świąteczne. Przepis.


Wokół nas dużo się teraz dzieje. Jesteśmy zabiegani, podenerwowani, żeby wszystko dopiąć na ostatni guzik, żeby ze wszystkim zdążyć. Wszystko dla kilku dni Świąt, dla rodzinnej atmosfery, dla odpoczynku. I to właśnie na te dni chciałam Wam życzyć
radości
spokoju
zdrowia
oraz ogromu miłości

Teraz wszędzie świątecznie, to i świąteczny post dzisiaj. Ostatni dzwonek dla niektórych smakołyków, pierniczków między innymi. Podobno powinny leżakować dwa tygodnie... Przynajmniej tak mawia mój sąsiad. Ja ten czas nieco skróciłam, bo pierniczki popiekłam przedwczoraj. A teraz odpoczywają sobie przed świętami, żeby zmięknąć ;) Dla chętnych, co chcieliby takie pierniczki zrobić, to ostatni moment. Dołączam więc przepis ze starej jak świat książki. Stary, ale sprawdzony. I jaki pyszny!

Składniki:
0,5 kg mąki
200 g (8 łyżek) miodu
200 g (niecałe 3 szklanki) cukru pudru
120 g margaryny
1 jajko
10 g (1 łyżka) sody oczyszczonej
1 paczka przyprawy do piernika

Przepis:
Mąkę przesiać razem z sodą na stolnicę (ja nie mam stolnicy, więc wsypałam na blat kuchenny) i zrobić w niej wgłębienie. Do tego wgłębienia wlać miód, przyprawę do piernika wsypać, cukier puder, margarynę i jajko. Zagnieść ciasto. Następnie rozwałkować do grubości około 1/2 cm i wykrawać foremką kształty.
Ciasteczka wyłożyć na blachę wysmarowaną tłuszczem lub na papier do pieczenia.
Włożyć do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) i piec około 10 minut.
Gotowe :)

Przepis naprawdę banalny i szybki. I smaczny! Tylko naprawdę na pierniczki to już ostatni dzwonek. Muszą troszkę poleżakować, bo inaczej będą twarde jak skała ;)

Także jeszcze raz życzę Wam wszystkiego najpiękniejszego na te Święta. A przede wszystkim spokoju! Odpoczynku, magicznej atmosfery i mnóstwa ciepła.








To nie jest post reklamowy.

11 komentarzy:

  1. Pieczenie pierniczków także już za nami :) W tym roku wyręczyła mnie babcia dziewczynek, która pół niedzieli piekła pierniczki z wnuczkami. Pysznie wyglądają Wasze pierniczki i pewnie tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stary przepis okazał się rzeczywiście...bardzo smaczny ;)

      Usuń
    2. Stary przepis okazał się rzeczywiście...bardzo smaczny ;)

      Usuń
  2. Pysznie,prosto i szybko to ja tak lubie kochana.Super przepis.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. O jeej, mniam! Wygladaja pysznie, wpadam na kawke i ciastko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowych, Wesołych Świąt, spełnienia marzeń, samych sukcesów i realizacji celów oraz wszystkiego najlepszego Nowym Roku.:-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze - ogromnie je doceniam :) Jeżeli Wam się tutaj podoba - zapraszam serdecznie do obserwowania mojego bloga :)